košík   |   pokladna

Naše prodejna
Náměstí Vítězství 426
68501 Bučovice
tel: 731 921 770
motobel@seznam.cz
Otevírací doba
po: nákup, otevřeno dle možností
út: 8.00 – 11.30 13.00 – 17.00
st: 8.00 – 11.30 13.00 – 17.00
čt: 8.00 – 11.30 13.00 – 16.00
pá: 8.00 – 11.30 13.00 – 17.00
so: 8.00 – 11.00
ne: zavřeno
show blocks helper

Kategorie produktu

Poradíme, posloužíme

Vybereme a doporučíme Vám ten správný výrobek, stroj nebo kolo na míru dle vašich požadavků a potřeb.

 

 

DOPORUČENÍ PRO PÉČI O SPALOVACÍ MOTOR:

pozor nejen na kvalitu paliva

Největší problémy s chodem motoru bývají paradoxně po zimní odstávce, zvlášť pokud zůstane staré palivo v nádrži. Péče o tyto motory zdaleka nekončí výběrem kvalitního paliva. Velkou roli hraje také čistý a důsledně udržovaný motor.

Jeden zásadní problém může vzniknout v karburátoru už například během našeho delšího pobytu na dovolené. Klasický Natural 95 začne totiž po několika dnech zvětrávat a v kanálcích karburace pak zůstane usazená biosložka, která se do paliv dnes běžně přidává. První obtíže se objeví většinou po měsíci. Nejprve to začne obtížným startováním, pak následuje houpavý chod motoru, jako kdyby byla prázdná nádrž, nebo motor po přidání plynu zhasíná.

Zmíněný problém pomohou odstranit v servisu, kde vyčistí nebo vymění karburátor za nový. Někdy vyčištění pomocí ultrazvuku nepomůže. Jsou známy i případy, kdy biosložka agresivně reagovala s tělesem karburátoru tak, že výsledkem byla mikrokoroze, která je prakticky neodstranitelná. Podobným potížím se vyplatí předcházet, vždyť na značkové silné motory stojí nový karburátor i přes 3 000 Kč. Osvědčil se přechod na vysokooktanová paliva, tyto benzíny (např. Verva, MaxxMotion, Power) jsou o něco dražší, ale za spolehlivější provoz to přeci stojí. V nich se totiž nevyskytuje klasická biosložka, nýbrž takzvané ETBE (etyltercbutyléter). Ten se vyrábí také z biolihu, má však vyšší výhřevnost, lepší oxidační stabilitu a hlavně na sebe neváže vodu. Ta je samozřejmě v palivové soustavě absolutně nežádoucím prvkem.

Na nejlevnější olej raději zapomeňte

Malé vzduchem chlazené motory vyžadují speciální oleje k tomu určené. Pro sekačku stačí minerální oleje třídy SAE 30, u celoročně používaných motorů (např. u malotraktorů, které mají i zimní příslušenství) se výborně hodí polosyntetické oleje pro zahradní traktory, značené 10W-30. Plně syntetické oleje pro sněhové frézy nejsou vhodné stejně tak jako automobilová maziva. Olej pro frézu je příliš řídký, což může zapříčinit jeho zvýšenou spotřebu; olej pro automobilový motor se bude přehřívat, výsledkem je tvorba úsad a postupná ztráta výkonu. U dvoutaktních motorů doporučujeme olej STIHL HP nebo plně syntetický olej STIHL HP Ultra, vhodný zejména pro motory 4MIX.

I když odpočívám, potřebuji nabít

Motory s elektrickým startováním jsou v současnosti obrovským a oprávněným hitem. Ke spouštění motoru se využívá malý akumulátor, ale ani ten není zcela bezúdržbový. I tehdy, když se se strojem nepracuje, je vhodné baterii alespoň 1x měsíčně nabít do plného stavu, aby se nesnižovala její kapacita. Některé stroje mají v motorech integrované dobíjení, takže v sezoně tento problém odpadá.

Když motor moc “žere”

Častou stížností uživatelů je, že motor postupně začíná spotřebovávat čím dál tím více paliva a při startování černě kouří. Na vině nemusí být nic jiného než zanedbaná údržba v podobě zaneseného vzduchového filtru.